Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.19/5350
Registo completo
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorRodrigues, Cátia-
dc.contributor.authorMenezes, Luís-
dc.contributor.authorDa Ponte, João Pedro-
dc.date.accessioned2019-01-09T10:44:19Z-
dc.date.available2019-01-09T10:44:19Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationRodrigues, C., Menezes, L., & Ponte, J. P. (2018). A prática de uma professora de Matemática ao conduzir uma discussão coletiva sobre sequências, Boletim GEPEM, 73 (jul./dez).pt_PT
dc.identifier.issn2176-2988-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.19/5350-
dc.description.abstractMathematics learning with understanding can be improved by engaging students in whole-class discussions as they are called upon to present, justify and argue their strategies and the strategies of their colleagues and, later, to systematize the main ideas emerging from this discussion. This qualitative and interpretive study, is a case study of a grade 7 mathematics teacher, and aims to understand this practice in conducting the whole-class discussions, in connection with her didactic knowledge, when exploring a task involving sequences. The results show that the teacher, based on her didactic knowledge and preparation of the lesson, organizes the whole-class discussion in three moments (presentation; comparison, evaluation and filtering; and conclusion) in which she undertakes various teaching actions.pt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.publisherGEPEMpt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.subjectProfessor de Matemáticapt_PT
dc.subjectPrática de discussãopt_PT
dc.subjectConhecimento didáticopt_PT
dc.subjectÁlgebrapt_PT
dc.subjectTarefaspt_PT
dc.titleA prática de uma professora de Matemática ao conduzir uma discussão coletiva sobre sequênciaspt_PT
dc.typearticlept_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
degois.publication.issue73pt_PT
degois.publication.locationRJ Brasilpt_PT
degois.publication.titleBoletim Gepempt_PT
Aparece nas colecções:ESEV - DCEN - Artigo em revista científica, não indexada ao WoS/Scopus

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
3827-16146-1-PB (1).pdf1,06 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.