Jales Ribeiro, Esperança2015-07-272015-07-272015978-989-96261-4-0http://hdl.handle.net/10400.19/2881Depois de situarmos os desafios do mundo global à formação de crianças e jovens distinguiremos os conceitos de “Escola para todos” e de “Educação inclusiva”, evidenciando a emergência de novas necessidades de mediação e de novos profissionais em contexto escolar. Nesta sequência, abordaremos a mediação socioeducativa como competência funcional no âmbito da atividade dos educadores sociais.Abstract: After we situate the challenges of global world to the training of children and young we will distinguish the concepts of “School for all “and “Inclusive education” highlighting the emergence of new mediation necessities and new professionals within the school context. In this sequence we will approach the socio educative mediation as a functional competence in the context of social educator’s activityporeducação socialmediação socioeducativadiversidadeeducação inclusivainclusive educationsocial educationdiversitysocio educative mediationDiversidade e educação inclusiva: a mediação socioeducativa em contexto escolarconference object