Repository logo
 
Loading...
Profile Picture

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Estratégias institucionais da Universidade de Aveiro (Portugal) em plataformas digitais durante a pandemia de COVID-19
    Publication . Lobo, Juliana; Pinto, Pâmela; Antunes, Maria; Luiziane Silva Saraiva; Orlando Costa Gonçalves Júnior; Paulo Henrique Leal Soares; Ricardo Ferreira Freitas
    Este estudo se propõe a identificar as estratégias de comunicação utilizadas pela Universidade de Aveiro (UA), localizada em Portugal, para dialogar com os seus stakeholders nos primeiros meses da pandemia de COVID-19 de 2020. Pretendeu-se mapear os públicos para os quais foram destinadas as ações comunicacionais e apontar as ferramentas digitais utilizadas pela universidade para alcançar o seu público-alvo. A questão de partida da pesquisa foi como a UA utilizou as plataformas digitais para se comunicar com seus stakeholders, entre março a junho de 2020, na pandemia da COVID-19? Parte-se da hipótese de que a UA priorizou ferramentas externas de diálogo para repassar informações ao público.
  • Plataformas digitais, cultura audiovisual e memória: os festivais de cinema do Norte e Nordeste do Brasil
    Publication . Lobo, Juliana; Ramos, Januária Oliveira; Antunes, Maria João
    This paper aims at discussing the role of digital platforms in preserving memory and in recording information related to film festivals to users. The study is based on the systematization of film festivals that are held on a regular basis in the North and Northeast regions of Brazil and reviews the integrated digital platforms (websites, Facebook pages, blogs etc.) of each festival. Data analyzed was retrieved from the National Film Agency (ANCINE) and the Kinoforum Guide. Final sample mapped 66 film festivals or exhibitions in all nine states of the Northeast region and 12 events in six states of the North region. Netnography was used as a method to analyze digital environments that host information about the film festivals, considering for that purpose, four categories of analysis: updating content, search resources, types of interaction and elements of memory. The provision of online information demonstrated that digital media is still underutilized by festivals and cinema promoters, mainly due to an elementary use of digital platforms resources.