Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
943.19 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente Relatório Final é constituído por duas partes: a primeira parte reflete o estágio desenvolvido na Educação Pré-Escolar, numa instituição pública do concelho de Viseu; a segunda parte relata uma investigação levada a cabo sobre o desenvolvimento da linguagem em crianças de idade pré-escolar. Através deste estudo pretendeu-se avaliar o desenvolvimento da linguagem oral no jardim de infância.
Assim, tivemos como propósito aprofundar os conhecimentos sobre a linguagem oral e qual a sua importância, mais precisamente, como é que o desenvolvimento da consciência fonológica no jardim de infância otimiza o processo de desenvolvimento da linguagem oral, assim como a explicitação de possíveis estratégias e algumas atividades a desenvolver com as crianças que frequentam o ensino pré-escolar.
ABSTRACT This final report is made up of two parts. The first reflects the internship concerning the pre-school education in a public institution, in the district of Viseu. The second part consists of a research regarding the development of the language in pre-school children. This study aims to analyze the development of the oral expression in the kindergarten. Therefore, I intend to clarify what is oral expression and its importance, specifically, how the development of phonological awareness in kindergarten optimizes the process of development of oral expression; as well as to explain possible strategies and some activities to develop with children attending pre-school education.
ABSTRACT This final report is made up of two parts. The first reflects the internship concerning the pre-school education in a public institution, in the district of Viseu. The second part consists of a research regarding the development of the language in pre-school children. This study aims to analyze the development of the oral expression in the kindergarten. Therefore, I intend to clarify what is oral expression and its importance, specifically, how the development of phonological awareness in kindergarten optimizes the process of development of oral expression; as well as to explain possible strategies and some activities to develop with children attending pre-school education.
Description
Keywords
Comunicação Desenvolvimento da Linguagem Consciência Fonológica Educação Pré-escolar
Citation
Publisher
Instituto Politécnico de Viseu. Escola Superior de Educação de Viseu