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- The Role of Social Media Advertisement and Physical Activity on Eating Behaviors among the General Population in Saudi ArabiaPublication . Alshahrani, Najim Z.; Branca Carvalho, Ana; J. Reis Lima, M.; Teixeira-Lemos, Edite; Raposo, AntónioAbstract: Over the past few decades, people in Saudi Arabia have become less inclined to adopt active lifestyles and healthy eating habits due to the increasing use of digital technologies such as social media. The objective of this online-based cross-sectional study was to assess the role of social media food advertisements and physical activity on eating behaviors among the general population in Saudi Arabia (n = 471). Data were collected through a structured questionnaire, which consisted of four parts: (i) sociodemographic information, (ii) attitude towards social media, (iii) eating behaviorsrelated information, and (iv) exposure to and engagement with social media advertisements. The study’s outcome variable, eating behaviors (healthy vs. unhealthy), was assessed using the following question: “Are you on a healthy diet (such as a balanced diet, keto, or low carb)?” A multiple binary logistic regression analysis was performed to investigate the factors that influence unhealthy eating behaviors. Approximately 79.6% of the participants had unhealthy eating behaviors. Participants who were not involved in daily physical activity were more likely to have unhealthy eating behaviors compared to their counterparts (adjusted odds ratio, AOR = 4.86). Participants who watched food ads on social media channels 1–3 times a week (AOR = 2.58) or daily (AOR = 3.49) were more likely to have unhealthy eating behaviors than their counterparts. Participants whose appetite to try foods increases always (AOR = 1.42) or usually (AOR = 2.88) after viewing ads on social media were more likely to have unhealthy eating behaviors. These findings suggest that policymakers should take immediate action to regulate food advertising policy to promote a healthy food environment across the country. Saudis should be encouraged to engage in more physical activity, which could support the maintenance of healthy eating patterns and lifestyles.
- O impacto da motivação no contexto das organizações sociais no âmbito dos colaboradores: um estudo de caso na Santa Casa da Misericórdia de Lamego (SCML)Publication . Santos Granjo, Inês; Gouveia Antunes, Sandra Maria; Sol Pereira de Oliveira, Márcio JoséO terceiro setor tem vindo a crescer em Portugal nos últimos anos, surgindo neste contexto organizações que prestam serviços sociais, sendo estas necessárias à população, visto que garantem serviços que não são prestados pelo Estado. Os recursos humanos surgem como ferramenta importante para a prestação destes serviços, visto que são os colaboradores que estão em contacto direto com os utentes, o que faz com que adquiram uma importância incontornável no estudo destas instituições: os recursos humanos são a ferramenta mais importante que as organizações possuem. O presente trabalho serve como análise da motivação e autodeterminação na Santa Casa da Misericórdia de Lamego (SCML), sendo este um estudo de caso. Definimos como objetivos principais os seguintes: a) Estudar a motivação dentro da SCML; b) Analisar as possíveis fontes de desmotivação nos colaboradores; c) Sugerir possíveis soluções para a falta de motivação, propondo a alteração de processos e a reorganização de tarefas. Neste estudo será analisado o terceiro setor em Portugal, as IPSS, e, em específico, a SCML, tentando-se perceber qual a influência que esta possui na cidade de Lamego, por via das suas respostas sociais, sendo a mais preponderante o lar de idosos, visto que possui mais utentes. Teoricamente, iremos aprofundar as definições de motivação, fazendo uso das teorias clássicas e recentes sobre o tema. Relativamente aos métodos de recolha de dados, formam utilizados: a observação, a análise de documentos da SCML e um inquérito por questionário realizado aos colaboradores. Na generalidade, os resultados apontam para a existência de níveis motivacionais positivos, apesar de alguns problemas que identificámos e para os quais propomos alternativas.