Repository logo
 
Publication

The role of quality of life, communication and affective image on residents' WOM in tourism promotion | O papel da qualidade de vida, comunicação e imagem afetiva no WOM dos residentes na promoção turística

dc.contributor.authorOliveira, Adriana José de
dc.contributor.authorAugusto, Luísa
dc.contributor.authorSanto, Pedro Manuel do Espírito
dc.contributor.authorSantos, Sara
dc.date.accessioned2024-03-08T08:44:07Z
dc.date.available2024-03-08T08:44:07Z
dc.date.issued2023-03-23
dc.date.updated2024-03-07T21:24:37Z
dc.description.abstractAo residir num território, o cidadão experiencia a cidade, constrói emoções e vive a sua cidade de forma única. Com a evolução do turismo e aumento da competitividade entre destinos turísticos, o word of mouth (WOM) tornou-se cada vez mais um método estratégico a ser potenciado pelas entidades turísticas e destinos. Em especí co, o WOM que os residentes fazem das suas cidades torna-se cada vez mais relevante para as cidades captarem ainda mais turistas. Assim, realizou-se um estudo com uma amostra de 428 indivíduos que, através de equações estruturais identi cou o papel da qualidade de vida dos residentes, da comunicação e da imagem afetiva no WOM. Esta investigação revela que é importante melhorar a qualidade de vida dos cidadãos e de nir uma estratégia de comunicação e ciente com o objetivo de que os residentes nas cidades realizem cada vez mais word of mouth positivo dos seus territórios.pt_PT
dc.description.abstractWhen residing in a territory, the citizen experiences the city, builds emotions, and lives his city in a unique way. With the evolution of tourism and the increase of competitiveness between tourist destinations, the word of mouth (WOM) has become an increasingly strategic method to be leveraged by tourism entities and destinations. Speci cally, the WOM that residents make of their cities becomes more and more relevant for cities to capture more tourists. Thus, it was conducted a study with a sample of 428 individuals that, through structural equations identi ed the role of residents' quality of life, communication and a ective image in the WOM. This research reveals that it is important to improve citizens' quality of life and to de ne an e cient communication strategy with the aim that city residents increasingly perform positive word of mouth about their territories.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.slugcv-prod-3312708
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.19/8291
dc.language.isoporpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.subjectComunicaçãopt_PT
dc.subjectbem-estar físicopt_PT
dc.subjectqualidade de vidapt_PT
dc.subjectimagem afetivapt_PT
dc.subjectWOMpt_PT
dc.subjectCommunicationpt_PT
dc.subjectphysical well-beingpt_PT
dc.subjectquality of lifept_PT
dc.subjecta ective imagept_PT
dc.titleThe role of quality of life, communication and affective image on residents' WOM in tourism promotion | O papel da qualidade de vida, comunicação e imagem afetiva no WOM dos residentes na promoção turísticapt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlacePortugalpt_PT
oaire.citation.endPage184pt_PT
oaire.citation.startPage175pt_PT
oaire.citation.titleRevista Turismo & Desenvolvimentopt_PT
oaire.citation.volume40pt_PT
person.familyNameAugusto
person.familyNameSantos
person.givenNameLuísa
person.givenNameSara
person.identifier.ciencia-id8115-8053-06FA
person.identifier.ciencia-idBF1C-855D-D6E7
person.identifier.orcid0000-0001-9117-4775
person.identifier.orcid0000-0002-3581-6478
rcaap.cv.cienciaid8115-8053-06FA | Luísa Augusto
rcaap.rightsclosedAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT
relation.isAuthorOfPublicationbbf46095-efc1-488f-af7d-4fc6c4c1633b
relation.isAuthorOfPublication28135b98-2988-4645-be18-17209bd8ef98
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverybbf46095-efc1-488f-af7d-4fc6c4c1633b

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Oliveira_et_al_2023_O_papel_da_qualidade_de_vida__comunicaA_A_o_e_imagem_afetiva_no_WOM.pdf
Size:
472.34 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: