Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
1.11 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Este artigo descreve o projeto Meta_Body, em desenvolvimento em ambiente virtual em linha, na plataforma Second Life, e na « vida real », em diversas exposições de arte contemporânea. Aborda dois eixos estruturantes deste projecto - a constituição da corporeidade virtual e o processo criativo partilhado de construção, partilha, transformação e incorporação do avatar. Explora, também, os aspetos metafóricos da corporeidade virtual e incorporação e aborda a possibilidade de um processo criativo como uma experiência estética.
This article describes the project Meta_Body, developing in an online virtual environment, the Second Life platform, and in « real life » in several contemporary art exhibitions. Addresses two main principles in this project - the creation of virtual corporality and the shared creative process of avatar building, sharing, transformation and embodiment. Also explores the metaphorical aspects of virtual corporality and embodiment and discusses the possibility of a creative process as an aesthetic experience.
This article describes the project Meta_Body, developing in an online virtual environment, the Second Life platform, and in « real life » in several contemporary art exhibitions. Addresses two main principles in this project - the creation of virtual corporality and the shared creative process of avatar building, sharing, transformation and embodiment. Also explores the metaphorical aspects of virtual corporality and embodiment and discusses the possibility of a creative process as an aesthetic experience.
Description
Keywords
avatar corporeidade virtual metaverso produtilização partilha criativa
Citation
Publisher
Maison des Sciences de L'Homme - Paris Nord