Repository logo
 
Publication

The influence of tourists' motivations when visiting different destinations: evidence for destination communication | A influência das motivações dos turistas na visita a diferentes destinos: evidências para a comunicação dos destinos

dc.contributor.authorOliveira, Adriana José de
dc.contributor.authorPereira, Ana Maria Rodrigues
dc.contributor.authorAugusto, Luísa
dc.contributor.authorSanto, Pedro Manuel do Espírito
dc.contributor.authorSantos, Sara
dc.date.accessioned2024-03-08T08:48:55Z
dc.date.available2024-03-08T08:48:55Z
dc.date.issued2023-03-23
dc.date.updated2024-03-07T21:22:52Z
dc.description.abstractA competitividade turística tem sido crescente nos últimos anos. Com a internet, que permite que os turistas pesquisem os seus destinos para férias autonomamente, a competitividade entre locais turísticos tem sido mais agressiva. Neste contexto, a comunicação dos territórios com o objetivo da sua promoção e divulgação das suas características diferenciadoras tem-se centrado na apresentação dos recursos de cada território aos turistas. As motivações que estão na base da escolha do destino turístico nem sempre são conhecidas e, por vezes negligenciadas no marketing turístico. Assim, esta investigação identi ca motivações que in uenciam a escolha de um destino e tem como objetivo explorar as suas consequências. Deste modo, através de uma amostra de turistas portugueses, foi testada, através de PLS (Partial Least Squares) a in uência das motivações dos turistas na visita a diferentes destinos. Este estudo encontrou evidências para a comunicação dos destinos como referido nas conclusões apresentadaspt_PT
dc.description.abstractTourism competitiveness has been growing in recent years. With the internet, which allows tourists to search their holiday destinations autonomously, the competitiveness between tourist locations has been more aggressive. In this context, the communication of the territories with the objective of its promotion and dissemination of its di erentiating characteristics has been focused on the presentation of the resources of each territory to tourists. The motivations that underlie a tourist destination choice are not always known and sometimes neglected in tourism marketing. Thus, this research identi es motivations that in uence the choice of a destination and aims to explore their consequences. Thus, through a sample of Portuguese tourists, the in uence of tourists' motivations in visiting di erent destinations was tested through PLS (Partial Least Squares). This study found evidence for the communication of destinations as mentioned in the conclusions presented.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.slugcv-prod-3312706
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.19/8292
dc.language.isoporpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.subjectComunicaçãopt_PT
dc.subjectturismopt_PT
dc.subjectdestinos turísticospt_PT
dc.subjectmotivaçõespt_PT
dc.subjectturistaspt_PT
dc.subjectCommunicationpt_PT
dc.subjecttourismpt_PT
dc.subjecttourism destinationspt_PT
dc.subjectmotivationspt_PT
dc.subjecttouristspt_PT
dc.titleThe influence of tourists' motivations when visiting different destinations: evidence for destination communication | A influência das motivações dos turistas na visita a diferentes destinos: evidências para a comunicação dos destinospt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlacePortugalpt_PT
oaire.citation.endPage56pt_PT
oaire.citation.startPage47pt_PT
oaire.citation.titleRevista Turismo & Desenvolvimentopt_PT
oaire.citation.volume40pt_PT
person.familyNameAugusto
person.familyNameSantos
person.givenNameLuísa
person.givenNameSara
person.identifier.ciencia-id8115-8053-06FA
person.identifier.ciencia-idBF1C-855D-D6E7
person.identifier.orcid0000-0001-9117-4775
person.identifier.orcid0000-0002-3581-6478
rcaap.cv.cienciaid8115-8053-06FA | Luísa Augusto
rcaap.rightsclosedAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT
relation.isAuthorOfPublicationbbf46095-efc1-488f-af7d-4fc6c4c1633b
relation.isAuthorOfPublication28135b98-2988-4645-be18-17209bd8ef98
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverybbf46095-efc1-488f-af7d-4fc6c4c1633b

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Oliveira_et_al__2023_A_influencia_das_motivaA_A_es_dos_turistas_na_visita_a_diferentes_destinos.pdf
Size:
490.6 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: