Browsing by Author "Antunes, Sandra"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Corpus de Português Língua Estrangeira / Língua Segunda – COPLE2Publication . Mendes, Amália; Antunes, Sandra; Alexandre, Nélia; Avelar, António; Castelo, Adelina; Duarte, Inês; Freitas, Maria João; Gonçalves, Anabela; Pascoal, José; Pinto, Jorge; Janssen, MaartenO Corpus de Português Língua Estrangeira/Língua Segunda – COPLE2 é um projeto em desenvolvimento na Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa (FLUL), sendo, atualmente, financiado pela Fundação Calouste Gulbenkian, através do projeto LeCIEPLE. Consiste na compilação de materiais produzidos no âmbito dos cursos de Português Língua Estrangeira do Instituto de Cultura e Língua Portuguesa (ICLP) e dos exames de acreditação do Centro de Avaliação de Português Língua Estrangeira (CAPLE).
- Designing and implementing an inclusive peer mentoring program in higher educationPublication . Antunes, Sandra; Oliveira, Isabel; Guedes, Anabela; Marques dos Santos, Paula Alexandra
- Foreign languages communicative skills in Secretarial StudiesPublication . Guedes, Anabela; Oliveira, Isabel; Marques Dos Santos, Paula; Antunes, SandraThe aim of the foreign languages teaching is to enable students to further de-velop and use English language skills in general and specific contexts and this aim is always achieved through the practice of the four skills - reading, writing, listen-ing and speaking. As far as speaking skills are concerned, oral assessment and role-play situations are often used by English teachers to assess students’ skills. Students pursuing a degree in Secretarial Studies and Administrative Assistance at ESTGL and want to become successful administrative professionals must be aware of the importance of English in their future jobs and must be prepared to communicate in real contexts. This paper, using a descriptive humanistic-inter-pretative methodology, aims to acknowledge that role-play is one technique a language teacher can explore and to substantiate the Communicative Language Teaching approach used in the Bachelor of Secretarial Studies and Administrative Assistance. We concluded that it boosts students’ confidence and their personal interaction skills.
- International Conference on Tourism and Social Support TechnologiesPublication . Santos, Fernando Miguel Soares Mamede dos; Café, Afonso Pedro Ribeiro; Carvalho, Ana Branca; Guedes, Anabela; Pereira, Andreia; Oliveira, Ângela; Silva, Carla; Lemos, Carlota; Seabra, Cláudia; Gomes, Cristina Azevedo; Mota, David; Fidalgo, Filipe; Sousa, João; Vidal, João; Pinho, José Carlos; Lousado, José Paulo; Pereira, José; Gambardella, Luca Maria; Pato, Lúcia; Shafik, Mahmoud; Brito, Manuel; Ferrer, María Belén; Martins, Nayra; Dionísio, Nuno; Pinho, Nuno; Santos, Paula; Duarte, Paulo; Rito, Pedro; Rocha, Pedro; Silva, Pedro; Gomes, Raquel; Montemanni, Roberto; Antunes, Sandra; Sotomayor, Silvia Feliu Álvarez de; Chou, Xiaochen
- Os objetivos do milénio – os resultados de 2015 e prospetiva para 2030Publication . Marques Dos Santos, Paula; Antunes, Sandra; Guedes, AnabelaO presente artigo pretende desenvolver uma análise crítica das metas alcançadas em relação aos 8 Objetivos do Milénio (ODM), inicialmente traçados no ano de 2000, apreciados os resultados relatados no balanço de 2015. Pretendemos, adicionalmente, perceber de que forma os 8 objetivos inicialmente previstos deram lugar aos 17 novos Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS), e qual a sua repercussão nas ações enquadradas ao nível da Agenda 2030. A proposta de análise é geograficamente circunscrita ao espaço da União Europeia. A metodologia adotada enquadra a exploração bibliográfica, suportada por técnicas de análise documental e de conteúdo, sendo a investigação essencialmente de tipo descritivo. Os resultados esperados serão, na lógica de um paper review, elucidativos dos progressos alcançados e dos fracassos registados, contribuindo para um conhecimento mais apurado da temática.