Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
2.33 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
The innovation of pedagogical practices is a challenge currently faced by higher education, in which
the student is the main actor in the learning process. The aim of this project is to develop collaborative
work, using multimodality in communication, adapted to the professional context, as a strategy to foster
the learning of foreign languages. The JASM project ([Janela aberta sobre o mundo].Open Window onto the World: Foreign Languages, Multimodal Creativity and Pedagogical Innovation in Higher Education),
developed by a multidisciplinary team, rests upon an active learning dynamic based on projects, through
the creation of digital narratives focused on the linguistic and cultural diversity of a city in Beira Alta,
Viseu. The use of several action-research approaches allowed students of the undergraduate course in
media studies at the School of Education in Viseu to develop a multilingual and multicultural awareness,
in a creative, collaborative, and interdisciplinary environment.
Description
Keywords
Active Learning Pedagogical Activation in HE Project-Based Learning FL teaching In HE Digital Tools
Citation
Publisher
IGI Global
Collections
CI&DEI - Capítulo em obra internacional, como autor
ESAV - DEAS - Capítulo em obra internacional, como autor
ESEV - DCA - Capítulo em obra internacional, como autor
ESEV - DCL - Capítulo em obra internacional, como autor
ESEV - DPCE - Capítulo em obra internacional, como autor
ESSV - UEMOG - Capítulo em obra internacional, como autor
Load more ESAV - DEAS - Capítulo em obra internacional, como autor
ESEV - DCA - Capítulo em obra internacional, como autor
ESEV - DCL - Capítulo em obra internacional, como autor
ESEV - DPCE - Capítulo em obra internacional, como autor
ESSV - UEMOG - Capítulo em obra internacional, como autor